DE WENS VAN DE KINDEREN AAN HET BEGIN VAN DIT PROJECT ROND VERKEER WAS OM EEN EIGEN FIETSPARCOURS TE MAKEN. Hiervoor moest er eerst het een en ander gebeuren. ONze fietsen moesten worden gecontroleerd (zijn ze wel velig?), we oefenden bepaalde fietsvaardigheden, we leerden de verkeersborden kennen en de basis afspraken in het verkeer. Vorige week donderdag waren we er helemaal klaar voor. We tekenden samen een parcours uit en maakten onze eigen verkeersborden. Daarna was het aan de kinderen om te tonen dat ze zich op de fiets als een heer/DAME in het verkeer konden begeven... EN WAT DEDEN ZE DIT GOED!
0 Comments
De kinderen van het eerste leerjaar leerden het woord vuur. BUITEN MAAKTEN WE EEN ECHT VUUR EN SCHREVEN MET HOUTSKOOL OP DE MUUR WOORDEN MET EEN UU.dOOR DE AFWEZIGHEID VAN lARS (begeleider lfgr4) kwam hilde rogge, een echte vertelster, enkele dagen met zijn kinderen werken. zE SLOOT DE DAG AF MET EEN VERHAAL OVER REUZEN VOOR DE HELE SCHOOL. Heel erg gezellig!Kinderen uit het eerste leerjaar spelen zelf meester of juf. zE LEZEN ENKELE WOORDEN VOOR HUN BUUR, die legt de woorden met het letterbord. Achteraf controleren ze samen het resultaat.Naïm en Nabil zorgden voor een heerlijk tussendoortje. Ze zetten zelf thee en zorgden voor een lekker hapje. naïm toonde ons hoe je een muntthee moest opgieten als een echte chef! |
Archieven
April 2023
Categorieën |