Het derde en het vierde leerjaar correspondeert al een heel schooljaar met de vierde leefgroep van de klaproos. Iedere maand krijgen we wel een leuke brief met een opdracht in de bus. Ook wij stuurden al heel wat post op richting Geraardsbergen. Net voor de vakantie nodigden de kinderen van de klaproos ons uit voor een bezoekje. We werden heel erg warm verwelkomd. Via een zoektocht kregen we een rondleiding op de school, we aten samen vegetarische spaghetti en we speelden levende stratego. We sloten de dag af met een dikke knuffel. Op het einde van de dag kreeg iedere leerling een vaste pennenvriend. Zo kunnen we ook na de vakantie blijven corresponderen.
0 Comments
We sloten onze twee weekse van de poëzie af met een poëzieroute. We maakten vitrinepoëzie (zelfgemaakte gedichten die we ophingen aan vitrines van bakkers, juweliers, apotheken, ...), we lazen gedichten voor aan de wachtende treinreizigers, we lieten ons inspireren door de omgeving bij het maken van een elfje. Bedankt aan Malou en Coralie voor de begeleiding.Op woensdag waagden we ons aan poetry slam. Een poetry slam of poëzieslag is een moderne vorm van voordracht van poëzie. Enkele kinderen brachten gedichten op muziek anderen rapten hun gedicht. De kinderen verbaasden ons met hun creativiteit! In de derde leefgroep werkten we twee weken lang rond gedichten. Op 28 januari was het immers gedichtendag. De kinderen kozen uit een groot aanbod gedichten hun lievelingsgedicht. Deze gedichten werden op passende plekjes op school voorgedragen.We brachten een bezoekje aan viswinkel Gastromarin om te onderzoeken wat er gebeurt met een vis vooraleer die in de winkel terecht komt. Een vis fileren bleek een hele kunst te zijn. Achteraf kregen we heerlijke verse vis mee om op school klaar te maken en op te eten.De kinderen van 5 en 6 beitelden hun naam uit in hout. Hier was veel geduld voor nodig, maar de eindresultaten mochten gezien worden!De kinderen van de derde leefgroep maakte op het einde van het project 'onder water' een kijkdoos. Er zaten enkele pareltjes tussen. Achteraf mochten de kinderen de dozen via post-its voorzien van (positieve) commentaar. |
Archives
Juli 2016
Categories |