Deze week rondden we ons project 'Tweede Wereldoorlog' af. Jullie zijn waarschijnlijk benieuwd naar wat we allemaal hebben gedaan gedurende dit project. Door corona konden helaas niet alle geplande activiteiten doorgaan. We hadden graag een museum bezocht en er zouden ook twee soldaten (die verkleed gingen zijn in kostuums die gedragen zijn tijdens WOII) langskomen om ons meer te vertellen over de oorlog. We moesten de informatie dus zoeken uit boeken, van het internet en van elkaar. We hebben dit gedaan aan de hand van groepswerken, luister- en leesoefeningen, geleerd van elkaar en de meegebrachte materialen (waarvoor dank!)... Ook Didier had heel wat materiaal liggen en kwam ons hier meer over vertellen. We leerden niet enkel over de historische tijd, maar ook kaartlezen, opzoekingswerk, maatschappelijke thema's als discriminatie en racisme, ... kwamen aan bod. Een heel breed project dus! Om ons voor te bereiden op de toets, leerden we verschillende manieren van samenvatten, mind maps maken, mondeling samenvatten, de kern markeren, belangrijke woorden noteren... Om eens te controleren of we écht wel hadden bijgeleerd, wilden de leerlingen een quiz spelen tegen de begeleiders. En... de leerlingen hebben de begeleiders ingemaakt! We zijn dan ook héél trots. Als kers op de taart, maakten we een spel als product.
0 Comments
|
AuteurSchrijf iets over uzelf. Maak u geen zorgen over toeters en bellen, een overzichtje volstaat. Archieven
Juli 2021
Categorieën |