Al bij het binnenkomen was de nieuwsgierigheid groot. Verschillende kinderen vroegen zich af waarom er zo veel gommen in de klas lagen. Anderen telden het aantal gommen. Exact vijftien, voor iedereen één dus.
Iedere week gaan de kinderen twee lesuren aan de slag rond vrije tekst en illustratietechnieken. Per les zijn er telkens vijf kinderen die een nieuwe illustratietechniek aangeleerd krijgen.
Afgelopen week leerden de kinderen hun eigen stempel maken uit een gom. Voor een goede aanpak volgden we onderstaand stappenplan:
- Stap 1: Teken met potlood op papier wat je op de stempel wil.
- Stap 2: Leg het papier met de tekening-kant op de gum en kras de achterkant.
- Stap 3: Haal voorzichtig met een mesje of guts alle overbodige stukjes gum weg. Begin met het midden en werk naar de randen toe.
- Stap 4: Probeer de stempel uit op een stempelkussen. Nu zie je precies waar je nog stukjes moet wegsnijden.
De mooie resultaten hangen ter bewondering aan het prikbord in de klas.