Naïm en Nabil zorgden voor een heerlijk tussendoortje. Ze zetten zelf thee en zorgden voor een lekker hapje. naïm toonde ons hoe je een muntthee moest opgieten als een echte chef!
0 Comments
Ons nieuw project gaat over verkeer. dE KINDEREN WILLEN EEN FIETSPARCOURS BOUWEN, maar daarvoor moeten we heel wat doen, maken en weten. Dinsdag oefenden we al enkele fietsvaardigheden, vandaag ondergingen onze fietsen EEN fietscontrole. Hoe moet onze fiets uitgerust zijn om je veilig in het verkeer te begeven. Eerst moesten de kinderen de onderdelen van de fiets leren kennen, daarna controleerden ze hun fietsen via een controlekaart.Deze week oefenden we de splitsing van 10. We herhaalden de 'vriendjes van de 10' en oefenden dit in via een kaartspel. 8 KAARTEN op tafel VAN 1 TOT EN MET 9. oM DE BEURT NEEM JE TWEE KAARTEN DIE SAMEN 10 VORMEN. JE VULT TELKENS WEER AAN TOT AAN 8. EEN LEUK OEFENSPEL OM THUIS EENS TE PROBEREN.Hieronder een fotoreportage van onze uitstap naar de archeologische site van ENAME. Bedankt aan FRANCOISE, de oma van lou, voor het beeldmateriaal.Na onze laatste tijdsreis kwamen we terecht in de tijd van onze oma’s en opa’s. Het was de eerste keer dat we ook echt getuigen naar de klas konden halen om te vertellen hoe het toen écht was. De grootouders van Raf, Awa en Lou kwamen op bezoek en hadden heel wat spullen mee uit hun kindertijd: foto’s, een stofjas, het bamboestokje van de meester, een oude broodsnijmachine, … . De grootouders vertelden de kinderen allerlei verhalen uit de oude doos. Wist je trouwens dat de grootste babbelaar van de klas een grote tong moest ombinden om zo op de speelplaats rond te lopen?! De kinderen maakten ook kennis met enkele activiteiten van vroeger: weven, matjes plukken, vingerhaken, eigen toiletpapier maken, bikkels maken, … Het werd een hele gezellige namiddag die dan ook passend werd afgesloten met koffie, thee en koekjes. Van harte bedankt aan alle aanwezige grootouders! We reisden opnieuw door de tijd maar kwamen nu iets dichter bij onze tijd terecht, de tijd van ridders en kastelen, de Middeleeuwen. We luisterden in de kring naar de heldendaden op rijm van Ridder Ivan. Ridder Ivan vroeg ons een kasteel voor hem te bouwen. We maakten eerst een plattegrond van zijn burcht waarna we de muren en verschillende kamers bouwden. Tijdens ons project ‘onder de grond’ leerden we al dat de vondsten onder de grond ons iet vertellen over vroeger. Maar vroeger … wat is dat precies? Daarom besloten we om even terug in de tijd te reizen. We kwamen terecht in de Oertijd. Hoe leefden de mensen toen? Wat was er anders? Hoe woonden ze en hoe kwamen ze aan eten? Dit alles ondervonden we tijdens een belevingsmiddag. |
Archieven
Juni 2023
Categorieën |